Met het dragen van het uniform toon je dat je scout of gids bent en verwijs je naar de waarden van de beweging. Het uniform geeft leden en leiding de mogelijkheid om hun verbondenheid te tonen en laat toch ruimte voor een persoonlijke touch.

Het uniform bestaat voor iedereen in alle takken uit een aantal zelfde eenvoudige basisstukken, goed van snit om in te ravotten: een beige hemd, de groene Scouts Geleeg trui en groene korte of lange broek of rok.

Kapoenen hebben geen voorgeschreven uniform, maar alle stukken zijn ook in kapoenenmaten beschikbaar.

Het uniform kan je kopen in één van de Hopper winkels of online. Ook de kentekens vind je bij Hopper Winkel.

Kledingteam

BELANGRIJK! Bepaalde kledij kan je (enkel) bij ons kopen: truien, t-shirts, dassen, kentekens,…

De aan– en verkoop van deze kledij wordt geregeld door het kledingteam. Ook voor tweedehandskledij kan je binnenkort bij hen terecht.

Dit team bestaat uit:

• Ella Mangelschots
  • Benoit Gielen
  • Stephanie De Coensel
  • Anne-Sophie De Smet
  • Janne Boets
  • Diede Joris
  • Manten Van Humbeeck
  • Jarne Broekmans
  • Helder Theunis

De verkoop zelf gaat steeds door aan het lokaal op de eerste zondag van de maand, voor de activiteit.
Op die moment is het kledingteam aanwezig met al de kledij. Ook op enkele speciale activiteiten zoals bv de kampinfoavond wordt er een verkoopmoment gepland.

!!! Dit wordt op voorhand aangekondigd in de scoedidoe en op de facebook-pagina.